Valori mobile: pe ce date ar trebui să vă bazați atunci când dezvoltați aplicații. Cum se calculează profitul

  • Obține link
  • Facebook
  • Stare de nervozitate
  • Pinterest
  • E-mail
  • Alte aplicatii

Prima dată când am întâlnit valorile DAU/MAU a fost când au fost menționate în contextul jocurilor de pe facebook în 2009. Și deși, sunt sigur, jucătorii serioși nu se mai bazează pe acestea metrici de creștere, cu toate acestea, pentru mulți marketeri s-au dovedit a fi foarte atractive.

Astăzi vom vorbi despre motivul pentru care aceste valori sunt atât de atractive și periculoase în același timp.

Să începem cu definiția lor.

DAU (Utilizatori activi zilnic) este câți clienți (unici) au folosit serviciul dvs. (de obicei conectați) într-o anumită zi.
MAU (Utilizatori activi lunari) este câți clienți (unici) au folosit serviciul dvs luna trecuta(sau ultimele 30 de zile).
DAU/MAU Iată ce procent din clienții noștri (unici). din nou a folosit serviciul dvs. în perioada respectivă. Aceasta este așa-numita „lipiciune”.
Care sunt acolo? pro utilizarea lor?

Primul: Este foarte ușor să calculezi astfel de valori. În limbajul DAX, calculele ar putea arăta astfel.
:=
DISTINCTCOUNT (tbl_users)
:=
CALCULATI(,
DATEINPERIOD (Calendar, MIN (Calendar), -30, ZI))

Al doilea: multe companii sunt închise și nu își deschid valorile (de exemplu ARPU sau LTV). Dar folosind instrumente de inteligență competitivă, puteți estima relativ ușor dimensiunea audienței concurenților dvs. și puteți compara indicatorii de creștere cu indicatorii lor de creștere.

De fapt, aici se termină atractivitatea acestor valori.

Care sunt acolo? riscuri utilizarea lor?

(1) DAU este o măsură de creștere în mare măsură volatilă și, în același timp, nu explică deloc de ce are loc această creștere.

  1. Acesta este rezultatul PR-ului, când v-au acordat atenție mai multe publicații de specialitate cunoscute?
  2. Este rezultatul marketingului în care au fost aduși o mulțime de clienți „noi” datorită lansării unei noi campanii de marketing pentru achiziții?
  3. Este acesta un rezultat al marketingului în care o campanie de marketing de retenție a dus la revenirea multor clienți „vechi”?
După cum puteți vedea, factorii pot fi foarte diferiți.

Primul factor de creștere în general extern(nu l-ai influențat). Prin urmare, nu se poate conta pe durabilitatea unui astfel de rezultat.

Al doilea și al treilea factor de creștere, deși intern(rezultatul eforturilor dumneavoastră), însă, natura acestor factori este diferită. Aceasta înseamnă că stabilitatea rezultatului în timp va fi diferită.

(2) DAU/MAU sunt adesea considerate ca un proxy pentru evaluarea mecanismului intern de reținere a serviciului dumneavoastră. Totuși, acest lucru nu este adevărat.

Autentificarea utilizatorului de obicei nu se corelează bine cu acțiunea țintă. De obicei, imaginea creșterii explozive arată astfel.

Sursa: amplitude.com.

Deși DAU este în continuare în creștere, fluxurile de ieșire cresc deja mult mai rapid. Prin urmare, revenirea la poziția inițială este doar o chestiune de câteva săptămâni.

De ce se întâmplă asta?


Pe de o parte, autentificarea ca acțiune țintă imaginară nu se corelează bine cu acțiunile țintă reale, de exemplu, vizualizarea unui produs.

Pe de altă parte, companiile generează cel mai adesea creștere datorită primilor doi factori.

Aceasta este atracția, iar atracția este de obicei măsurată și optimizată prin primul acțiune țintă (autentificare/cumpărare), în loc de acțiuni țintă repetate ( a-a autentificare, luna de cumpărare). Deci, se dovedește că aceste valori sunt metrica vanitatii.

Ce părere ai despre DAU, MAU?

O abordare mai practică este descrisă de mine aici:

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Astăzi vom vorbi despre LTV într-un context diferit - unul aplicat simplificat.

Deci, înaintea ta Grila ciclului de viață.

Numele și conceptul acestei tehnici minunate au fost date de remarcabilul marketer Jim Novo. Asigurați-vă că recitiți blogul său, în special articolele anterioare.

În esență, LCG este o matrice RF(M):
De orizontală axa la care te uiți R ecență(recenta ultimei achiziții);De vertical axa la care te uiți F frecventa(numar de achizitii);In fiecare celula se vede numarul de clienti cu anumiți parametri R și F. Construind o astfel de matrice, putem răspunde imediat la multe întrebări, dar acum ne interesează doar patru: care clienți critic pentru afaceri?
(cadrantul din dreapta sus) care clienți se dezvoltă cu adevărat mai departe?
(cadrantul din dreapta jos) care clienți probabil pierdut pentru afaceri?
(cadrantul din stânga sus) ce clienți neinteresant pentru afaceri? Sunt sigur ca atata timp cat tu...

Calculat folosind formula: Venituri din aplicație / Număr de utilizatori care au efectuat o plată.

Calculat folosind formula: Venituri din aplicație / Numărul tuturor utilizatorilor care au vizitat aplicația în perioada veniturilor primite.

Analiza urinei pentru UIA. Conceptul de microalbuminurie, pericolul și principalele semne

Microalbuminuria este o tulburare gravă care reprezintă o amenințare fatală pentru oameni în etapele ulterioare ale progresiei. O astfel de tulburare poate fi determinată numai prin testarea de laborator a urinei pentru albumină. Această substanță este prezentă în sângele uman, așa că apariția ei în lichidul biologic nu este de bun augur.

Ce este microalbuminuria, cum poate fi periculoasă pentru sănătatea pacientului și cum se colectează urina pentru a testa prezența albuminei? Să o luăm în ordine.

Ce este UIA?

MAU sau microalbuminuria este prezența albuminei în lichidul biologic. Indică prezența diferitelor patologii (cel mai adesea renale) și poate apărea în 5 grade de severitate.

  1. În prima etapă, microalbumina nu este practic detectabilă în urină. Este complet asimptomatică, deoarece boala abia începe să se dezvolte.
  2. Faza inițială de dezvoltare. Pacientul continuă să experimenteze modificări patologice periculoase, dar nivelul de albumină din lichidul biologic nu depășește valorile standard.
  3. A treia fază este pre-nefrotică. În acest stadiu, boala poate fi deja detectată prin efectuarea unui test de urină pentru UIA. Dacă este necesar, sunt numiți alții proceduri de diagnosticare care vizează evaluarea funcţiilor glomerulilor de filtrare renală.
  4. Faza de nefroză. Pacientul suferă de hipertensiune arterială și umflarea membrelor și a feței. Analizele clinice arată clar semne de proteinurie, eritrociturie, apariția creatininei și ureei.
  5. Dezvoltarea insuficienței renale. Pacientul suferă de atacuri frecvente de hipertensiune arterială, umflarea lui practic nu dispare, analiza urinei conține proteine, celule sanguine, particule de uree și creatinină. Nu există zahăr.

Un pacient cu diabet zaharat trece prin toate aceste etape ale microalbuminuriei. Dacă nu răspundeți la simptomele periculoase în timp util, atunci, pe lângă nefroza diabetică, pacientul riscă să cadă într-o comă diabetică, iar acest lucru reprezintă deja o amenințare directă pentru viața lui.

Performanță optimă și abateri grave

Albumina în urină poate fi detectată la mai multe categorii de pacienți, și anume:

  • diabetici;
  • persoanele care suferă de patologii renale;
  • pacienți cu boală cardiacă aterosclerotică;
  • miezuri.

Nivelul de microalbumină din urina umană depinde de mulți factori. Dacă apare cel puțin una dintre ele, nivelul substanței poate crește brusc. Acești factori sunt:

  • activitate fizică excesivă;
  • abuzul de alimente proteice;
  • lipsă de lichid în organism, deshidratare;
  • febră;
  • procese inflamatorii care apar în organele sistemului urinar;
  • fumat;
  • procese hipertrofice la nivelul miocardului;
  • inflamație a rinichilor;
  • o creștere bruscă a nivelului de creatinină.

Norma zilnică a MAU în urina oricărei persoane, indiferent de vârsta sa, nu trebuie să depășească 30 mg. Dacă acești indicatori au fost depășiți, chiar dacă ușor, aceasta ar trebui să stea la baza unei examinări mai amănunțite a pacientului. Deci, adesea astfel de abateri indică dezvoltarea nefropatiei, care se poate dezvolta într-o problemă mai gravă.

Dacă norma albuminei în urină a fost depășită de 10 ori și acest moment doza zilnica este de 300 mg, aceasta indică leziuni renale patologice și care pun viața în pericol.

Ce arată analiza urinei pentru UIA și când este necesară?

În primul rând, trebuie să vă dați seama ce fel de test de urină pentru UIA este acesta. Un astfel de studiu clinic se efectuează numai dacă există anumite indicații, pe care le vom lua în considerare puțin mai târziu. Folosind un astfel de test, tehnicianul de laborator calculează cantitatea de albumină și detectează (sau nu detectează) substanțele care oameni sanatosi neobservat - proteine, zahăr, globule roșii etc.

Analiza UIA ajută la determinarea prezenței:

  • diabetul zaharat;
  • sarcoidoza;
  • tulburări grave ale sistemului cardiovascular;
  • hipertensiune arteriala;
  • alergii la fructoză.

Cu toate acestea, cel mai frecvent motiv pentru creșterea microalbuminei în urină este diabetul zaharat. O analiză pentru detectarea acestei substanțe în urină este necesară dacă pacientul:

  • se plânge de durere frecventă sau constantă în zonă cufăr;
  • simte un disconfort sever în partea stângă a pieptului sau chiar în întregul trunchi;
  • suferă de atacuri frecvente de hipertensiune arterială;
  • simte slăbiciune generală, letargie, oboseală.

În etapele ulterioare, pacientul poate prezenta simptome evidente ale unui accident vascular cerebral. Consecințele bolii pot fi foarte periculoase, așa că dacă aveți amețeli frecvente, sincope, atacuri de greață și alte simptome, trebuie neapărat să consultați un medic.

Care este abordarea corectă pentru colectarea urinei pentru analiză?

Un test de urină pentru microalbuminurie poate fi prescris de un endocrinolog, internist, urolog sau cardiolog. La copii, un medic de familie sau un pediatru vă poate recomanda pentru un astfel de test. Dacă la un pacient este detectată prezența albuminei în urină, atunci înainte de a lua orice măsură, acesta trebuie examinat în continuare. Procedurile suplimentare de diagnosticare vor ajuta la stabilirea cauzei bolii și abia apoi începe să o elimine.

Cum să faci un test de urină pentru microalbuminurie? Acest lucru este important de știut pentru a obține rezultate adevărate dintr-un studiu clinic al fluidului biologic. Colectarea urinei depinde de scopul pentru care este efectuată.

Astfel, urina pentru MAU este colectată cu 24 de ore înainte de test pentru a determina prezența sărurilor. Pentru a preveni intrarea diferitelor substanțe sau particule în probă, cumpărați un recipient special din plastic pentru colectarea urinei. Apoi faceți următoarele:

  • turnați urina colectată într-un recipient;
  • dați recipientul pentru examinare;
  • așteptați rezultatele și, dacă este necesar, recoltați din nou lichidul biologic.

Cum să colectezi un test de urină pentru UIA dacă bănuiești dezvoltarea diabetului? Este necesar să se colecteze zilnic urina, după care ar trebui să fie plasată într-un loc rece. A doua zi, turnați 100 ml de lichid într-un recipient de plastic, amestecându-l cu urină proaspătă. Acoperiți recipientul cu un capac, asigurându-vă că etanșează recipientul.

Când trimiteți un recipient cu lichid biologic pentru analiză, asigurați-vă că indicați datele necesare: vârsta, greutatea, data colectării urinei. Dacă este necesar, puteți indica specialistul care va interpreta rezultatele, precum și data dumneavoastră de naștere.

Cât despre care ar trebui să fie raportul dintre albumină și creatinina în urină, atunci norma zilnică ar trebui sa fie asa:

Depășirea acestor standarde indică defecțiuni grave în organism. Dacă astfel de anomalii continuă timp de 3 luni sau mai mult, ele indică adesea o boală cronică de rinichi.

Pentru a completa toate cele de mai sus, trebuie remarcat că patologia gravă poate fi prevenită doar prin efectuarea regulată a unor teste clinice preventive de urină. În alte circumstanțe, este posibil să nu fie posibilă corectarea situației.

MAU DAU ARPU, sau valorile de trafic pe care trebuie să le cunoașteți

Aplicatii pentru telefoane mobile aduce bani acelor dezvoltatori care sunt capabili să se adapteze rapid la nevoile publicului (clienților). Nu este suficient să faci o aplicație utilă; trebuie să urmărești activitatea utilizatorilor săi, să răspunzi în timp util la scăderi și creșteri ale cererii și să implementezi o politică adecvată de prețuri. Măsurile de performanță servesc acestui scop. aplicatii mobile, despre care vom discuta în detaliu mai jos.

Valori de bază pentru aplicațiile mobile

Instalarea unei aplicații pentru mobil se face prin descărcarea programului pe telefon. Dacă clientul este mulțumit de aplicație, atunci el se transformă într-un utilizator activ. În această etapă, clientul trebuie să fie atât de interesat încât să dorească să aibă o versiune extinsă a aplicației și să primească conținut suplimentar. Un client mulțumit și interesat va fi dispus să plătească în plus pentru un serviciu îmbunătățit. Aici aplicația începe să aducă bani creatorului său.

Este ușor de observat o corelație directă între așteptările utilizatorilor satisfăcuți și veniturile directe din aplicație. Dar cum să urmăriți gradul de „satisfacție” a clienților? Acest lucru se poate face prin utilizarea unor valori care ajută la înțelegerea ce le place utilizatorilor și cum îl evaluează, de exemplu, creșterea prețurilor pentru conținut suplimentar, introducerea de noi funcții plătite etc.

Valorile sunt folosite în aplicațiile mobile, precum și în jocuri și startup-uri. Dezvoltatorul poate conecta mai multe tipuri de valori pentru a obține cea mai completă evaluare a cererii utilizatorilor. Se recomandă să începeți să faceți măsurători imediat după ce clientul descarcă aplicația pentru prima dată.

Este important să urmăriți următoarele valori:

  1. Surse de instalare a aplicației. Necesar pentru a evalua eficacitatea canalelor de marketing pe care le utilizați.
  2. Valori de retenție și implicare a utilizatorilor. Afișează câți clienți au lansat aplicația dvs. după descărcarea acesteia. De exemplu, PCU arată numărul maxim de utilizatori conectați la o aplicație la un moment dat. ACU este o măsură a numărului mediu de utilizatori concurenți dintr-o aplicație pe o anumită perioadă.
  3. Numărul de utilizatori unici. Numărul de clienți care folosesc aplicația în mod regulat.
  4. Sesiunea este o metrică. Un indicator al duratei șederii unui utilizator în aplicație.
  5. Teste A/B. Acestea informează ce butoane a apăsat utilizatorul și în ce ordine.
  6. Măsuri financiare. Calculați eficacitatea aplicației și rentabilitatea acesteia. Principalele valori financiare sunt ARPPU (venit per utilizator plătitor) și ARPU (venit mediu per utilizator).

Indicatori de activitate și implicare a utilizatorilor

Este important ca toți dezvoltatorii de aplicații mobile să înțeleagă activitatea și implicarea utilizatorilor lor. În acest scop, sunt calculate metrici precum DAU, WAU, MAU, PCU, ACU.

Ce este această activitate și ce înseamnă?

Valorile de activitate arată clar câți clienți au descărcat deja și folosesc aplicația. Cunoașterea acestor indicatori vă permite să vă evaluați publicul de utilizatori și să analizați solicitările acestora. Drept urmare, primești „sfaturi” cu privire la tacticile de marketing la care trebuie să recurgi. Acesta este primul pas pentru creșterea angajamentului utilizatorului și, prin urmare, a veniturilor dvs.

Ce sunt DAU (Utilizatori activi zilnic)? Aceștia sunt utilizatori activi zilnic. Valoarea arată câți utilizatori s-au conectat la aplicație pe zi. În consecință, WAU (Utilizatori Activi Săptămânali) sunt utilizatori activi săptămânal. Iar MAU (Monthly Active Users) sunt utilizatori unici care vizitează aplicația cel puțin o dată pe lună. Unicitatea utilizatorilor este determinată de ID sau de autentificare.

Vârfuri de vizite și gradul de implicare

Pentru a obține rata de implicare a utilizatorilor pentru o săptămână, trebuie să împărțiți indicatorul „zilnic” la „săptămânal” (DAU/WAU). Dacă trebuie să cunoașteți coeficientul de „lipiciune” al utilizatorilor la un serviciu pe lună, comparăm rezultatele „zilnic” și „lunar” (DAU/MAU).

Doriți să înțelegeți când clienții sunt cei mai activi în utilizarea produsului dvs.? Utilizați o valoare pentru a determina numărul de utilizatori într-o anumită perioadă de timp. Urmăriți indicatorii vizitelor medii și de vârf - și trageți concluzii.

Deci, PCU (Peak Concurrent User sau „peak online users”) este numărul maxim de utilizatori care se află simultan în aplicație. Indicatorul este măsurat pe oră, lună sau an.

În același timp, media este ACU (Average Concurrent User sau „numărul mediu de utilizatori online”). Aici despre care vorbim despre numărul de utilizatori care se află simultan în aplicație într-o anumită perioadă de timp. Pentru ce sunt acești indicatori? De exemplu, pentru a determina momentul ideal pentru lansarea unei campanii de publicitate.

Vă recomandăm să păstrați statistici și să înregistrați indicatorii proiectului dvs., atunci veți înțelege întotdeauna dacă clienților le place aplicația dvs., dacă sunt implicați și activi, dacă sunt mulțumiți de prețurile dvs. și când trebuie să vă schimbați strategia de marketing.

Calculul parametrilor de activitate și implicare face posibilă calcularea în continuare a valorilor financiare ARPU și ARPPU. Acestea din urmă arată profitul primit atât de la toți utilizatorii, cât și separat de acei clienți care cumpără versiuni și conținut plătit.

Disponibil pe internet astăzi diverse sisteme analize, multe dintre ele pot fi folosite gratuit. De exemplu, serviciile populare pentru aplicațiile mobile sunt Google Analytics, Flurry și App Annie (cu toate acestea, App Annie taxează pentru unele valori suplimentare).

Măsuri financiare

Din perspectiva prognozării profitului, acesta este cel mai important grup de valori.

Valori financiare cheie

  • Brut – venit brut pentru o anumită perioadă;
  • Venituri – venit net minus cota magazinului în care se află aplicația dvs.;
  • Paying Share – raportul dintre numărul de clienți care cumpără versiuni plătite și numărul total de utilizatori unici. Dacă indicatorul scade, înseamnă că clienții s-au săturat de conținutul plătit, este timpul să-l „reînvie” (de exemplu, să rulezi o nouă promoție);
  • Tranzacții de utilizator sau TBU – numărul de plăți per utilizator. Se calculează împărțind numărul total de plăți pentru o anumită perioadă la numărul de plătitori.

Cum se calculează profitul

Cunoașterea a doar două formule simple vă va permite să trageți concluzii despre cât de eficientă este aplicația dvs.

Prima formulă calculează profitul mediu pe client pentru o anumită perioadă. Acest indicator ARPU (Venitul mediu per utilizator) este determinat de raportul dintre veniturile brute de la utilizatori și traficul mediu pe zi/săptămână/lună.

Indicele ARPU face posibilă înțelegerea cât de eficient este proiectul dvs. La urma urmei, vorbim despre veniturile din întreaga audiență a aplicației. Indicele depinde, printre altele, de politica dvs. de prețuri. Cu toate acestea, un alt indicator ajută la înțelegerea mai bună a gradului de acceptare a prețurilor tale pentru clienții tăi, și anume indicele ARPPU (Average Revenue Per Paying User). Acesta este, de asemenea, un factor determinant al profitului mediu pe utilizator pe o anumită perioadă, doar că vorbim exclusiv de clienți plătitori. Adică cei care achiziționează conținut sau servicii suplimentare de la tine.

Pentru a determina indicele ARPPU, venitul brut este corelat cu numărul de utilizatori plătitori sau PU (numărul de clienți care au plătit pentru conținut suplimentar într-o anumită perioadă).

Datorită indicatorului ARPPU, este ușor să determinați profitabilitatea conținutului plătit. De asemenea, puteți observa reacția utilizatorilor la actualizarea aplicației, oferirea de noi servicii sau creșterea prețurilor.

Diferența dintre ARPU și ARPPU

Mulți dezvoltatori au dificultăți în etapa inițială de evaluare a valorilor. În special, indicii ARPU și ARPPU sunt adesea confuzi.

În timp ce ARPU arată în cele din urmă profitul net pe utilizator, să zicem pe zi, atunci ARPPU ia în considerare doar profitul pe care l-ați primit de la clienții plătitori. Dacă într-o zi niciun client nu a achiziționat conținut suplimentar, atunci ARPPU pentru ziua respectivă va fi zero.

  • ARPU = Venituri / Utilizatori (venitul net împărțit la numărul tuturor utilizatorilor)

Toți utilizatorii sunt luați în considerare. Acest indicator arată clar cât de mult venituri aduce în medie un utilizator.

  • ARPPU = Venituri / Utilizatori plătitori (venitul net împărțit la numărul de utilizatori plătitori)

Sunt luați în considerare doar utilizatorii plătitori. ARPPU arată cum reacționează utilizatorii la prețurile dvs. și pentru cât sunt dispuși să plătească continut platit.

Deoarece există mult mai puțini utilizatori plătitori decât numărul lor total, ARPPU va fi întotdeauna mai mare decât APRU.

Dacă creșteți prețurile, este posibil să aveți mai puțini utilizatori plătitori. Paying Share – cota din clienții plătitori. ÎN în acest caz,, profitul de la toți clienții va crește datorită faptului că numărul clienților plătitori va scădea după creșterea prețurilor pentru conținutul suplimentar. A atrage număr mai mare clienții plătitori, trebuie să construiți o strategie de preț flexibilă și „sensibilă”.

Exemple de calcule ARPU și ARPPU

Să presupunem că aveți 2000 de utilizatori și 50 dintre ei cumpără conținut plătit. Venitul pe lună este de 5000 USD.

Rezultatele dvs. pe lună:

  • ARPU = 5000 USD/2000 = 2,5 USD (adică un utilizator „obișnuit” vă plătește 2,5 USD pe lună);
  • ARPPU = 5000 USD/50 = 100 USD (adică un utilizator plătitor vă aduce un profit de 100 USD pe lună);
  • Cota de plată = 50 / 2000 = 2,5% (astfel, ponderea utilizatorilor plătitori este de 2,5%);
  • Să verificăm: 2,5 USD = 100 USD × 2,5%

Alți indicatori financiari utili

Pe lângă profituri, vă puteți calcula și cheltuielile. De exemplu, stabiliți cât vă costă să atrageți clienți. În acest scop, există un index CPI (Cost per Install) - acesta este costul instalării aplicației. Datorită acesteia, puteți afla câți bani au fost cheltuiți pentru atragerea de noi clienți. Această valoare este calculată prin raportul dintre costul publicitar și numărul de instalări ale aplicației.

De asemenea, puteți determina cât de eficient este proiectul dvs. pe întreaga sa „viață”. Pentru a face acest lucru, este necesar să se țină cont de indicele LTV (Lifetime Value) - un indicator al profitabilității pentru perioada medie de utilizare a aplicației de către un client.

Pentru a calcula indicele LTV, trebuie să înmulțiți venitul per utilizator (ARPU) cu durata medie de utilizare sau durata de viață.

Este proiectul tău profitabil? Dacă LTV este mai mic decât IPC, atunci nu este profitabil.

Pentru a îmbunătăți indicatorul LTV, trebuie să creșteți atractivitatea aplicației, să reduceți costul atragerii de noi clienți și să creșteți costul conținutului plătit.

Avantaje și dezavantaje ale utilizării valorilor

De exemplu, va fi greu de înțeles dacă indicatorul DAU într-o anumită zi este rezultatul unei campanii de PR de succes, o consecință a aplicării unei strategii de marketing pentru a atrage noi clienți sau din cauza revenirii celor vechi.

Analiza aplicațiilor mobile ajută la construirea unui model flexibil și eficient de interacțiune cu clienții. Păstrarea statisticilor și a cunoștințelor public țintă va asigura succesul proiectului dvs.

Indicații, reguli de colectare și interpretare a rezultatelor testelor de urină pentru microalbuminurie

Testarea urinei pentru detectarea microalbuminuriei (MAU) este utilizată pe scară largă în diagnostic etapele inițiale afectarea țesutului renal.

Ceea ce este important este determinarea cantitativă a nivelului de albumină urinară, care este direct proporțională cu gradul de afectare a glomerulului renal (principalul element structural al rinichiului).

Microalbuminuria este excreția proteinei albuminei în urină în cantități care depășesc valorile fiziologice.

Tabelul 1 - Definiția microalbuminuriei. Sursa - RMJ. 2010. Nr. 22. S. 1327

Albuminurie fiziologică și patologică

O persoană sănătoasă excretă o cantitate mică de molecule de proteine ​​în urină (până la 150 mg/dl), în timp ce conținutul de albumină este mai mic de 30 mg/dl.

Cantitatea de proteine ​​excretată în urină poate varia timp diferit zile într-o gamă largă. Astfel, noaptea, excreția de albumină în urină este cu aproximativ 30-40% mai mică, ceea ce este asociat cu un nivel scăzut de presiune vasculară și o poziție orizontală a corpului. Acest lucru duce la o scădere a fluxului sanguin renal și a ratei de filtrare a urinei în glomerul.

În poziție verticală, nivelul de excreție de albumină în urină crește, iar după activitate fizica poate fi pentru scurt timp în intervalul mg/l.

Cantitatea de albumină excretată în urină poate fi influențată de următorii factori:

  1. 1 Alimente bogate în proteine;
  2. 2 Muncă fizică grea;
  3. 3 Infecție urinară;
  4. 4 Insuficiență circulatorie;
  5. 5 Luarea de AINS (medicamente antiinflamatoare nesteroidiene);
  6. 6 Infecție bacteriană severă, sepsis;
  7. 7 Sarcina.

Luarea de medicamente antihipertensive din grupul inhibitorilor ECA, dimpotrivă, reduce secreția de albumină.

Rata de excreție urinară a albuminei poate depinde și de vârstă și rasă. Excreție anormală de albumină în absența dovezilor de patologie concomitentă organe interne Apare la vârstnici și la africani și este adesea asociată cu excesul de greutate.

Analiza urinei pentru UIA - indicații de utilizare

Microalbuminuria (abreviat MAU) este cel mai timpuriu și mai sigur semn de afectare a țesutului renal.

Deoarece este imposibil să se determine folosind metode de rutină, testarea urinei pentru microalbuminurie este inclusă în standardele de examinare a pacienților cu risc, în primul rând la pacienții cu diabetul zaharatși hipertensiune arterială.

Lista pacienților care urmează să fie examinați pentru microalbuminurie:

  1. 1 Pacienți cu orice tip de diabet zaharat și antecedente de boală de peste 5 ani (o dată la 6 luni);
  2. 2 Pacienți cu hipertensiune arterială (o dată la 12 luni);
  3. 3 Pacienți după transplant de rinichi pentru a monitoriza dezvoltarea reacțiilor de respingere;
  4. 4 Pacienți cu glomerulonefrită cronică.

Cauze de afectare a glomerulului renal

Printre principalele cauze de afectare a glomerulilor renali și, prin urmare, a microalbuminuriei, se numără:

  1. 1 Nivel inalt glicemie. MAU este primul semn al nefropatiei diabetice. Principalul mecanism de apariție a microalbuminuriei în diabetul zaharat este hiperfiltrarea în glomerul renal și deteriorarea vaselor renale ca urmare a hiperglicemiei. Dacă este lăsată netratată, nefropatia diabetică progresează rapid, ducând la insuficiență renală și la necesitatea hemodializei. De aceea, fiecare pacient cu diabet zaharat ar trebui să fie supus unui test de urină pentru UIA cel puțin o dată la șase luni, pentru depistarea precoce a nefropatiei și tratamentul în timp util.
  2. 2 Nivel ridicat al presiunii sistolice. Hipertensiunea arterială este o boală sistemică care afectează un numar mare de organe și sisteme, inclusiv rinichii. În acest caz, MAU este un semn al dezvoltării complicațiilor renale - nefroscleroza hipertensivă, care se bazează pe presiunea de filtrare crescută, fibroza tubulointerstițială și permeabilitatea crescută a peretelui vascular la proteine. MAU este un factor de risc autosuficient pentru dezvoltarea complicațiilor hipertensiunii arteriale.
  3. 3 Excesul de greutate, obezitatea, sindromul metabolic. Din 1999, OMS a definit microalbuminuria drept una dintre componentele sindromului metabolic.
  4. 4 Hipercolesterolemie și hipertrigliceridemie, care duc la dezvoltarea aterosclerozei generalizate. MAU în acest caz reflectă fenomenele de disfuncție endotelială și este direct legată de riscul cardiovascular crescut.
  5. 5 Inflamația cronică a țesutului renal. Apariția MAU (și proteinuria în general) este un semn nefavorabil din punct de vedere prognostic al progresiei glomerulonefritei.
  6. 6 Fumatul. La fumători, excreția de albumină în urină este cu aproximativ 20-30% mai mare (Nelson, 1991, Mogestein, 1995), ceea ce este asociat cu afectarea nicotinei la endoteliul vascular.

Metoda de determinare

Albuminuria patologică nu este detectată prin metode de rutină de examinare a urinei, de exemplu, prin precipitarea acidă.

Având în vedere variabilitatea zilnică semnificativă a excreției urinare de albumină, doar detectarea MAU în două sau trei teste consecutive de urină este semnificativă din punct de vedere diagnostic.

Pentru un test de depistare a urinei pentru UIA, este permisă utilizarea benzilor de testare special concepute, dar în cazul unui test pozitiv folosind teste rapide, este necesar să se confirme albuminuria patologică folosind metode care permit determinarea concentrației de albumină.

Evaluarea semi-cantitativă se realizează folosind benzi speciale - teste pe bandă, unde există 6 gradări ale concentrației de albumină în urină („nedetectate”, „urme” - până la 150 mg/l, mai mult de 300 mg/l, 1000 mg /l, 2000 mg/l).l, și mai mult de 2 mii mg/l). Sensibilitatea acestei metode este de aproximativ 90%.

Determinarea cantitativă se realizează folosind:

  1. 1 Determinarea raportului dintre creatinină și albumină (C/A) în urină;
  2. 2 Metoda imunoturbidimetrică directă. Metoda vă permite să estimați concentrația de albumină prin turbiditatea soluției obținute după interacțiunea proteinei cu anticorpi specifici și precipitarea complexelor imune.
  3. 3 Metoda imunochimică folosind sistemul „HemoCue” (reacții imunochimice folosind anticorpi anti-umani). Complexele albumină-anticorp conduc la formarea unui precipitat, care este ulterior captat de un fotometru.

Cum se colectează materiale pentru cercetare?

Colectarea urinei pentru cercetare nu necesită pregătire prealabilă.

Reguli pentru colectarea materialelor:

  1. 1 Colectarea urinei are loc pe parcursul unei zile întregi (de la 08.00 în prima zi până la 08.00 în a doua zi), prima porție de urină trebuie turnată în toaletă.
  2. 2 Toată urina excretată în 24 de ore este colectată într-un singur recipient (steril). În timpul zilei, recipientul trebuie păstrat într-un loc răcoros, în absența razelor solare.
  3. 3 Cantitatea zilnică de urină trebuie măsurată și rezultatul înregistrat pe formularul de referință de cercetare emis.
  4. 4 După aceasta, urina este amestecată (acest lucru este necesar, deoarece proteina se poate depune pe fundul borcanului!) și turnată într-un recipient steril într-un volum de aproximativ 100 ml.
  5. 5 containere in cât mai repede posibil livrat la laborator.
  6. 6 Toată urina colectată pe zi nu trebuie trimisă la laborator.
  7. 7 Deoarece eliberarea albuminei depinde de înălțime și greutate, acești parametri TREBUIE înregistrați pe direcția emisă. Fără ele, urina nu va fi acceptată pentru examinare.

Ce să faci dacă este detectată microalbuminurie?

Dacă, în afară de microalbuminurie, nu a fost identificată nicio altă patologie a organelor interne, atunci este recomandabil să se efectueze diagnostice suplimentare pentru a exclude diabetul zaharat și hipertensiunea arterială.

Pentru aceasta, sunt necesare monitorizarea tensiunii arteriale 24 de ore și un test de toleranță la glucoză.

La pacienții cu MAU și diabet zaharat și/sau hipertensiune arterială diagnosticat anterior, trebuie îndeplinite următoarele criterii de laborator:

  1. 1 Colesterol<4,5 ммоль/л;
  2. 2 Trigliceride (TG) până la 1,7 mmol/l;
  3. 3 Hemoglobină glicată până la 6,5%;
  4. 4 Presiunea sistolica<130 мм.рт.ст.

Acest lucru ajută la reducerea mortalității cauzate de complicații cardiovasculare cu 50%. La pacienții cu diabet zaharat de tip 1, indicatorii sunt ușor diferiți și sunt:

  1. 1 Hemoglobină glicată< 8,0%;
  2. 2 Tensiunea arterială<115/75 мм.рт.ст;
  3. 3 Colesterol până la 5,1 mmol/l;
  4. 4 Trigliceride până la 1,6 mmol/l.

Prevenirea UIA

Pentru a preveni deteriorarea țesutului renal, trebuie respectate câteva reguli:

  1. 1 Monitorizarea sistematică a glicemiei a jeun - valorile normale sunt 3,5 - 6,0 mmol/l.
  2. 2 Monitorizarea zilnică a tensiunii arteriale, care nu trebuie să depășească 130/80 mmHg.
  3. 3 Monitorizarea trimestrială a indicatorilor profilului lipidic - cu niveluri ridicate de colesterol și trigliceride, are loc nu numai formarea plăcilor aterosclerotice, ci și deteriorarea țesutului renal;
  4. 4 Renunțați complet la fumat și la țigările analoge de nicotină. Nicotina este periculoasă pentru toate vasele de sânge din corpul uman, inclusiv pentru vasele de rinichi. Riscul de a dezvolta proteinurie la fumători este de aproximativ 21 de ori mai mare decât la nefumători.

Ce este Mau?

Dar cel mai adesea la pisici înseamnă că au nevoie de sexul opus. Ei bine.. Cred că poți ghici singur))

Material de pe Wikipedia - enciclopedia liberă

EXISTĂ O RASĂ DE PISICI (EGIPȚIENE) NUMITĂ „MAU”

Pisicile au fost preferatele egiptenilor de multă vreme. În cele mai vechi timpuri, ei simbolizau zeii Ra și Bast. Rasa Mau este indigenă, ne-a venit din Egiptul Antic, iar numele ei înseamnă „pisica” în egipteană. Femeile egiptene au apărut în Europa la mijlocul anilor 50 ai secolului al XX-lea și puțin mai târziu - în SUA.

Ce este mau

institutie de farmacie municipala

atac aerian masiv

Asociația Internațională a Universităților

educație și știință, organizare

Dicţionar: S. Fadeev. Dicționar de abrevieri ale limbii ruse moderne. - Sankt Petersburg: Politekhnika, 1997. - 527 p.

Ukraine International Airlines

Școala de artilerie din Moscova

militară, istorie, Moscova, educație și știință

Dicționar: Dicționar de abrevieri și abrevieri ale armatei și serviciilor speciale. Comp. A. A. Şcelokov. - M.: Editura AST SRL, Editura Geleos CJSC, 2003. - 318 p.

Departamentul Antimonopol din Moscova

Academia de Management din Moscova

Moscova, educație și știință

Hub de aviație din Moscova

Dicționar: Dicționar de abrevieri și abrevieri ale armatei și serviciilor speciale. Comp. A. A. Şcelokov. - M.: Editura AST SRL, Editura Geleos CJSC, 2003. - 318 p.

instituție autonomă municipală

de exemplu: MAU NGSP

marketing și managementul crizelor

carboni aromatici polinucleari

carbon azotat modificat

„Serviciile aviatice din Moscova”

„Aeroportul Internațional Ufa”

avia, Ufa, organizare

Dicționar de abrevieri și abrevieri. Academician. 2015.

Vedeți ce este „MAU” în alte dicționare:

UIA - are mai multe semnificații: Cuprins 1 Nume 2 Abrevieri 3 Alte 4 Surse ... Wikipedia

Mau - Mau, Vladimir Aleksandrovich Solicitarea „MAU” este redirecționată aici; vezi și alte sensuri. Vladimir Aleksandrovich Mau Data nașterii: 29 decembrie ... Wikipedia

Mau - intl. miau Chetyum "mau" eIo. Mau, maur sikIush, kIushherykor zynapts, cheu tsepkyyr zigyogu, zygu tsIykIur IeshIul, zilye tsIykIur zimazh, pyramyzhyr zizhiau, chyg zhaui chIemykh, unem egyukIu kIemykh, unem egyuk Ieshyu yeu ekuzy... Adygabzem izehef thickyIal

Mau V. - Solicitarea „MAU” este redirecționată aici. Vedea de asemenea, alte sensuri. Vladimir Aleksandrovich Mau (n. 29 decembrie 1959 la Moscova) economist academic rus. Din 2002, rector al Academiei de Economie Națională sub guvernul rus. Cuprins 1... ...Wikipedia

Mau V. A. - Solicitarea „MAU” este redirecționată aici. Vedea de asemenea, alte sensuri. Vladimir Aleksandrovich Mau (n. 29 decembrie 1959 la Moscova) economist academic rus. Din 2002, rector al Academiei de Economie Națională sub guvernul rus. Cuprins 1... ...Wikipedia

æmauædz - z.b.p., min ... Dicționar ortografic al limbii osetice

MAU - uzină de absorbție a petrolului atac aerian masiv Asociația Internațională a Universităților Academia de Management din Moscova Hubul Aviației din Moscova Direcția Antimonopol din Moscova ... Dicționar de abrevieri în limba rusă

UIA (sensuri) - UIA are mai multe semnificații: Cuprins 1 Nume 2 Abrevieri 3 Alte 4 Surse ... Wikipedia

Mau (district) - Mau engleză. Țara Mau India Districtul de statut Parte a statului Uttar Pradesh ... Wikipedia

Mau Mau - (Kenia). Insurgență. Etimologia cuvântului nu a fost clarificată în mod sigur. Termenul a fost folosit pentru prima dată la procesul unui grup de rebeli în mai 1950 și nu a fost folosit de către partizani înșiși. La prima etapă () mișcarea de protest țărănească... ... Terorism și teroriști. Carte de referință istorică

Test de urină pentru UIA

Când o persoană are probleme de sănătate sau întrebări legate de starea sa, el caută în primul rând răspunsuri pe internet și abia apoi merge la medic pentru sfat și ajutor, deși este mai corect să faci invers. La urma urmei, medicul nu numai că va studia simptomele, ci vă va trimite și pentru teste de laborator. Unul dintre testele care se efectuează pentru a determina diagnosticul corect este examinarea urinei pentru microalbuminurie. Acesta este ceea ce va fi discutat în acest articol.

Ce este acest studiu și de ce este efectuat?

Un test de urină pentru Mau este o determinare a cantității de albumină din acesta. De ce fac asta? Chestia este că albumina este una dintre proteinele care face parte din sânge. Și „microalbuminuria” este pierderea sau concentrația scăzută a acesteia. Când rinichii funcționează bine și nu există anomalii, atunci albumina este stabilă și cantitatea ei în urină este foarte scăzută. Când rezultatele studiului arată că a existat o pierdere de albumină în sânge și aceasta este conținută într-o doză crescută în urină, acesta este un semn de disfuncție renală, posibil începutul primei etape de ateroscleroză sau disfuncție endotelială.

Chiar și un ușor exces al normei în concentrația de albumină în urină indică începutul unor modificări ale vaselor de sânge, ceea ce necesită un diagnostic mai aprofundat și un tratament imediat.

De ce apare microalbuminaria (MAU)?

Depășirea nivelului normal de proteine ​​în urină poate apărea din mai multe motive. Există factori care influențează o eliberare unică, așa că atunci când se pune un diagnostic, Mau i se administrează urină de mai multe ori pe parcursul a trei luni. Excesul este considerat a fi o cantitate de albumină de la 30 la 300 mg pe zi. O astfel de eliberare poate apărea ca urmare a:

  • consumul de alimente bogate în proteine;
  • muncă fizică grea;
  • sarcini sportive puternice;
  • creșterea temperaturii corpului.

Indicatorii depind, de asemenea, de sexul pacientului, rasa și regiunea de reședință.

Se crede că MAU apare cel mai adesea la persoanele care suferă de probleme cu excesul de greutate, rezistență la insulină, care fumează mult și au probleme cu hipertrofia sau disfuncția ventriculului stâng. Acest diagnostic este diagnosticat mai ales la bărbați și la persoanele în vârstă.

Pentru a obține un rezultat fiabil, un test Mau nu poate fi efectuat în timpul oricărei boli infecțioase, inclusiv ARVI, la temperatură corporală ridicată, febră, după efort fizic, în stare de oboseală sau după masă.

Dacă rezultatele au arătat o creștere a proteinelor în urină, atunci aceasta poate indica următoarele boli sau modificări în organism:

  • Diabet;
  • hipertensiune arteriala;
  • glomerulonefrită;
  • disfuncție a sistemului cardiovascular;
  • sarcina;
  • hipotermie;
  • sarcoidoza

Cel mai adesea, microalbuminaria apare ca urmare a diabetului zaharat.

De asemenea, o creștere a albuminei în urină poate indica dezvoltarea bolilor cardiovasculare, care sunt provocate de diabetul de tip I și tip II.

Simptomele microalbuminuriei

Această patologie are propriile stadii de dezvoltare. În stadiul inițial, pacientul nu simte modificări în organism și simptome ale bolii, dar compoziția sa urinară se schimbă deja, testele arată deja o creștere a cantității de proteine, care în stadiul inițial este menținută în limita a 30 mg per fiecare. zi. Odată cu progresia ulterioară, persoana dezvoltă stadiul prenefrotic. Cantitatea de albumină din urină crește la 300 mg, se observă o creștere a tensiunii arteriale, iar filtrarea renală crește.

Următoarea etapă este nefrotică. Pe lângă hipertensiunea arterială, aceasta este însoțită și de umflături. Pe lângă o concentrație mare de proteine, compoziția urinei conține și eritrocite și se observă o creștere a nivelului de creatinină și uree.

Ultima etapă este insuficiența renală. Simptomele sale:

  • creșterea frecventă a tensiunii arteriale;
  • umflare constantă;
  • un număr mare de globule roșii în urină;
  • rata de filtrare scăzută;
  • o cantitate mare de proteine, creatinină și uree în urină;
  • lipsa de glucoză în urină.
  • Insulina nu este excretată prin rinichi.

Toate aceste semne pot indica dezvoltarea patologiei cardiace. În acest moment, durerea poate apărea în spatele sternului, care iradiază în partea stângă a corpului. Toate acestea sunt însoțite de o creștere a colesterolului.

Reguli pentru colectarea urinei pentru microalbuminurie (MAU)

Pentru ca datele testelor de laborator să fie fiabile, este necesar să se respecte regulile de bază pentru colectarea urinei pentru analiza UIA. Deci, în primul rând, trebuie să vă pregătiți. Cu o zi înainte de teste, legumele și fructele care schimbă culoarea urinei sunt complet excluse din alimente - acestea sunt morcovi, căpșuni, dude, coacăze și altele. În al doilea rând, înainte de colectarea urinei, este necesar să spălați bine organele genitale externe cu săpun antibacterian. În al treilea rând, materialul pentru analiză este colectat dimineața, imediat după trezire. Sub nicio formă nu trebuie făcut acest test jumătății feminine în timpul menstruației.

De asemenea, trebuie să aveți grijă de borcanele de urină. Opțiunea ideală este un recipient special din plastic, care este vândut într-o farmacie. Dar dacă nu aveți unul, puteți lua orice recipient din plastic sau sticlă cu capac, îl puteți spăla bine, îl uscați și tratați-l cu alcool înainte de utilizare. Aproximativ o sută de mililitri de material este suficient pentru a efectua o analiză pe Mau. După colectare, materialul trebuie trimis la laborator în termen de una sau două ore.

alcex

Care este viața noastră? Un joc!

DAU - Daily Active Users - numărul de utilizatori unici care s-au conectat la aplicație în timpul zilei.

WAU - Weekly Active Users - numărul de utilizatori unici care s-au conectat la aplicație în timpul săptămânii.

MAU - Monthly Active Users - numărul de utilizatori unici care s-au conectat la aplicație în timpul lunii.

PCU - Peak Concurrent User - numărul maxim de utilizatori simultan în aplicație. Măsurat pe o anumită perioadă de timp (oră/zi/săptămână/lună/an)

ACU - Average Concurrent User - numărul mediu de utilizatori simultan în aplicație. Măsurat pe o anumită perioadă de timp (oră/zi/săptămână/lună/an)

ARPPU - Venitul mediu per utilizator plătitor (Average Account Per Paying User) - venit mediu per utilizator plătitor. Calculat folosind formula: Venituri din aplicație / Număr de utilizatori care au efectuat o plată.

ARPU - Venitul mediu per utilizator (cont mediu per utilizator) - venit mediu per utilizator. Calculat folosind formula: Venituri din aplicație / Numărul tuturor utilizatorilor care au vizitat aplicația în perioada veniturilor primite.

Regula este următoarea: orice indicatori ai unui proiect web trebuie să fie calculati, introduși în sistemul de statistici și analizați.

  • DAU (Daily Active Users) - audiență zilnică - numărul de utilizatori unici care au vizitat proiectul pe zi.
  • WAU (Săptămâna Utilizatori Activi) - audiență săptămânală.
  • MAU (Month Active Users) - audiență lunară.
  • ARPU (Average Revenue Per User) - cont mediu - cât plătesc utilizatorii în medie (venitul pentru timpul T împărțit la numărul de utilizatori pentru același timp).
  • ARPPU (Average Revenue Per Paying User) - factura medie a unui utilizator plătitor (venitul pentru timpul T împărțit la numărul de utilizatori plătitori pentru același timp).

    Unele combinații de indicatori de bază pot oferi caracteristici indirecte:

  • DAU/WAU este coeficientul săptămânal de „lipiciune” a utilizatorului la serviciu.
  • DAU/MAU este coeficientul lunar de „lipiciune” a utilizatorului la serviciu.
  • grupuri de activități ale utilizatorilor (de exemplu, după numărul de vizite pe săptămână)
  • regiuni (țări, orașe etc.)

    Indicatori de performanță a jocului: utilizatori activi (DAU/WAU/MAU)

    Publicat de: Alexander Semenov

    Publicația este publicată ca parte a unei serii de materiale despre valorile jocului de la App2Top.ru și devtodev. Articolele sunt împărțite pe sezon, fiecare fiind dedicat unui subiect specific. Al doilea sezon se numește „Utilizatori”. În el vorbim despre acele metrici de business care reflectă eficiența aplicației în ceea ce privește lucrul cu publicul.

    Publicul proiectului este completat cu utilizatori noi în fiecare zi. Unii dintre ei își pierd rapid interesul, unii își amintesc uneori aplicația, iar alții o folosesc în mod regulat. Și probabil în fiecare zi reprezentanții tuturor acestor segmente se conectează la aplicație. Astăzi vom vorbi despre ei – utilizatori activi.

    Utilizatorii activi sunt cei care au avut cel puțin o sesiune în perioada de studiu. Aceste intervale pot fi diferite, dar cel mai adesea ele studiază audiențele zilnice, săptămânale și lunare ale proiectului. Și acești indicatori au stabilit nume:

    • DAU – numărul de utilizatori unici pe zi (utilizatori activi zilnic);
    • WAU – numărul de utilizatori unici pe săptămână (utilizatori activi săptămânal);
    • MAU – numărul de utilizatori unici pe lună (utilizatori activi lunar).

    În același timp, puteți face calcule similare pentru orice alte perioade dacă acestea îndeplinesc mai bine cerințele companiei. De exemplu, însumând rezultatele anului în curs, puteți calcula audiența anuală a proiectului și o puteți compara cu anii anteriori pentru a evalua dinamica.

    Este de remarcat faptul că WAU pentru o anumită săptămână nu este suma DAU pentru 7 zile, deoarece vorbim de utilizatori unici. De exemplu, unul dintre ei se poate conecta la aplicație luni și marți și va ajunge atât în ​​DAU de luni, cât și în DAU de marți. Dar în decurs de o săptămână (de luni până duminică) va fi numărat o singură dată.

    La fel, MAU nu este suma a 4 WAU și 30 DAU. Din punct de vedere al calculului, acești indicatori nu sunt interconectați și sunt calculați separat.

    Pentru a înțelege mai bine acești indicatori, să-i calculăm folosind un exemplu.

    Să presupunem că avem date despre vizitele la aplicații de către diverși utilizatori pe parcursul a 2 săptămâni. În acest caz, nu contează de câte ori pe zi a intrat utilizatorul în proiect, deoarece va fi în continuare un singur vizitator.

    Zilele în care utilizatorii au accesat aplicația sunt marcate cu albastru.

    Deci, să calculăm mai întâi DAU pentru a 1-a, a 2-a, a 5-a și a 10-a zi. Pentru a face acest lucru, trebuie să știți câți utilizatori unici au accesat aplicația în aceste zile:

    • Ziua 1 DAU = 2 (utilizatori 1 și 4);
    • Ziua 2 DAU = 3 (utilizatori 2,4,5);
    • Ziua 3 DAU = 3 (utilizatori 2,3,4);
    • Ziua 10 DAU = 0 (nimeni nu s-a conectat la aplicație în aceste zile).
    • în prima săptămână (din a 1-a până în a 7-a zi) este egal cu 5 - toți utilizatorii au intrat în proiect;
    • în a doua săptămână (din a 8-a până în a 14-a zi) acest indicator este deja 3 - primul și al doilea utilizator nu au făcut sesiuni.

    De asemenea, puteți selecta o săptămână arbitrară, de exemplu, de la a 3-a până la a 9-a zi, iar apoi WAU va fi egal cu 4.

    În exemplul nostru, au participat doar 5 persoane, dar într-un proiect real vor fi mii, sute de mii, milioane de utilizatori care vizitează produsul zilnic. Iar modul în care accesează aplicația vorbește despre stabilitatea, calitatea și scara acesteia.

    În plus, utilizatorii activi este o măsurătoare care are sens să fie urmărită în timp real, deoarece dacă ceva se întrerupe în aplicație sau pe server și utilizatorii nu pot folosi produsul, acest lucru va afecta imediat această măsură. Pentru un astfel de control, puteți grupa utilizatorii nu pe zile, ci pe ore sau chiar pe intervale de 10 minute.

    Apropo, utilizatorii activi care se află în prezent în aplicație sunt o valoare separată care are propriul nume. Cel mai adesea acesta este Users online, dar puteți găsi și abrevieri precum CCU (concurrent users) - utilizatori care se află în aplicație la un moment dat și PCCU (peak concurrent users) - numărul maxim de utilizatori simultan în aplicație.

    CCU medie reflectă bine amploarea proiectului, iar PCCU este foarte importantă atunci când planificați încărcarea pe servere.

    Dinamica utilizatorilor activi se poate schimba nu numai pe parcursul unei zile, ci poate crește sau scădea treptat lună de lună. Și este destul de important să-l controlezi. Segmentarea ajută la simplificarea analizei modificărilor numărului de utilizatori activi. Datorită acesteia, puteți înțelege rapid ce segment de utilizatori este responsabil pentru schimbarea indicatorului.

    Iată câteva opțiuni pentru segmentarea publicului activ.

    • plătind / nu plătesc
    • a efectuat o singură plată / a efectuat plăți repetate

    După data instalării:

    • 1 zi / 2-7 zile / 8-14 zile /zile /zile / 60+ zile

    După frecvența vizitelor:

    • în fiecare zi / de 4-6 ori pe săptămână / de 1-2 ori pe săptămână / o dată pe lună sau mai puțin

    De asemenea, puteți împărți în funcție de țară, de dispozitiv, de sistem de operare, de eveniment personalizat (adică, împărțiți publicul în utilizatori care au efectuat și nu au efectuat cutare sau cutare acțiune).

    Ultima opțiune de segmentare poate fi utilizată dacă aplicația are un eveniment cheie care este important pentru caracterul complet al experienței de joc sau pentru a crea prima impresie corectă a produsului (de exemplu, finalizarea unui tutorial, N niveluri într-un joc sau introducerea unui magazin).

    Odată ce identificați segmentul care se confruntă cu o scădere a utilizatorilor activi, va fi mai ușor să căutați cauza posibilă a problemei.

    Iată ce s-ar putea întâmpla:

    În primul rând, numărul utilizatorilor activi din Rusia începe să scadă, în același timp numărul vizitatorilor din Japonia crește și aceștia compensează declinul din altă țară. Dacă ne uităm doar la graficul general DAU, este puțin probabil să observăm modificări ale dinamicii. Și abia mai târziu, când numărul de utilizatori activi din Rusia va scădea și mai mult, vom vedea acest lucru pe graficul general. Între timp, a trecut deja destul de mult timp, care ar putea fi folosit pentru a găsi și elimina cauza căderii.

    O altă anomalie statistică confirmă importanța segmentării: Paradoxul lui Simpson. Manifestarea sa se vede cel mai bine cu un exemplu.

    Să luăm 4 țări din exemplul anterior și să presupunem că conversia pentru cumpărare în ele este după cum urmează:

    Și iată ce se întâmplă:

    • conversia în Rusia (4,85%) este mai mare decât conversia în Japonia (4,44%);
    • Conversia Regatului Unit (7,08%) este mai mare decât conversia Chinei (6,98%);
    • conversia totală a țărilor europene (5,8%) este mai mică decât conversia țărilor asiatice (6,5%).

    Acest lucru sugerează încă o dată că segmentarea poate da rezultate complet diferite decât statisticile generale ale indicatorului.

    Apropo, uneori, când priviți un grafic DAU, nu puteți determina întotdeauna clar tendința, dar gruparea pe săptămâni sau luni (conversia graficului în WAU și MAU) o face mai evidentă.

    Valoarea utilizatorilor activi în sine este cu siguranță importantă pentru proiect, dar, pe lângă aceasta, este legată și de alte valori financiare și comportamentale.

    În primul rând, utilizatorii activi sunt influențați de numărul de noi utilizatori - cu cât sunt mai mulți și cu cât vin mai rapid și mai stabili la proiect, cu atât publicul crește mai repede.

    Al doilea indicator nu mai puțin important este Retenția, care indică modul în care utilizatorii revin la proiect. Dacă aduceți noi utilizatori în proiect care nu se vor întoarce la el, atunci aceștia nu vor umple publicul și o astfel de atracție nu va avea niciun efect. Este important ca utilizatorii să fie interesați de produs, astfel încât să dorească să revină. Și cu cât sunt mai mulți, cu atât publicul activ va fi mai mare.

    Puteți avea rate bune de reținere în aplicația dvs., dar cu un număr mic de utilizatori noi, publicul va crește foarte lent. Și invers, dacă există un aflux bun de utilizatori noi și o retenție scăzută, atunci cei mai mulți dintre ei vor părăsi proiectul, ceea ce, de asemenea, nu va crește audiența.

    Și cu cât publicul proiectului este mai mare, cu atât mai mulți plătitori potențiali sunt printre acesta. La urma urmei, în această secvență utilizatorii devin plătitori:

    Utilizatori noi → Utilizatori activi → Utilizatori plătitori

    Apropo, este important ca utilizatorul să rămână activ în produs după efectuarea primei plăți, deoarece acest lucru va crește șansele ca acesta să facă achiziții repetate.

    Astfel, utilizatorii activi afectează direct proporțional veniturile:

    Venituri = Utilizatori activi * Cotă de plată * ARPPU

    Numărul de utilizatori activi este unul dintre cei mai importanți indicatori ai unui produs, care indică indirect succesul acestuia, combinând atât calitatea atragerii de noi utilizatori, cât și valorile de retenție, afectând direct veniturile. Prin urmare, atunci când analizați utilizatorii activi, ar trebui să acordați atenție și vitezei de creștere a audienței, deoarece această măsurătoare este unul dintre cele mai pozitive semne ale dezvoltării active a produselor.

  • Datorită aplicației mobile, problemele implicării utilizatorului în căutarea unui produs sau serviciu pe desktop sunt eliminate; devine posibil să „locuiești cu utilizatorul” 24 de ore pe zi, cât mai aproape de el, în chiar inima gadgetului său. Dar când dezvoltatorul are o aplicație mobilă în mână, a fost configurat un proces de afaceri și chiar și un plan de promovare media este gata, apare o întrebare logică: „Cum să urmărim eficacitatea?” și nu mai puțin important: „Ce valori să folosiți?” În această postare vom răspunde la a doua întrebare.

    Care este cea mai bună modalitate de a configura un sistem de urmărire pentru a funcționa cu o aplicație mobilă? Clienții care contactează Netpeak pentru a-și promova aplicația (în cadrul ) întreabă adesea despre acest lucru. Ei bine, cel mai simplu mod este să lucrezi cu nativul tuturor Google Analytics. Cinci argumente foarte importante pentru a lucra cu Google Analytics:

    1. Gratuit.
    2. Vă permite să utilizați remarketingul pentru a vă păstra publicul.
    3. Implementat cu ușurință folosind Google Tag Manager.
    4. Interfață accesibilă și intuitivă.
    5. Vă permite să configurați analiza pe mai multe dispozitive.

    Să ne concentrăm pe valorile care arată comportamentul publicului, interacțiunea utilizatorului cu aplicația și, bineînțeles, profitul din aplicație.

    Arătați comportamentul publicului

    metrica MAU/DAU

    MAU/DAU (utilizatori activi lunar / utilizatori activi zilnic) este afișat în GA în raportul „Utilizatori activi”. Valoarea arată frecvența interacțiunii utilizatorului cu aplicația. Este încă în versiune beta, dar deja funcționează. Puteți compara activitatea pe zi (DAU), săptămână, 14 zile și lună (MAU).

    Harta comportamentului

    Raportul arată modul în care un utilizator interacționează cu conținutul dvs. Vă permite să vedeți pe ce ecran părăsește aplicația sau care secțiune este cea mai populară din aplicația dvs.

    Valoarea „Avarii și erori”

    „Accidentări și erori” - raportați erorile din aplicație. Afișează cele mai frecvente erori tehnice, grupate în funcție de versiune în aplicație. Această măsurătoare este inclusă în această secțiune datorită faptului că eșecurile sunt detectate atunci când apare un anumit comportament al utilizatorului. În Google Analytics, raportul se află și în secțiunea Comportamentul publicului.

    Durata medie a sesiunii și adâncimea de vizionare

    Acestea sunt rapoarte din secțiunea „Segmente de public” care vă permit să evaluați implicarea utilizatorilor în produsul dvs.

    Ce este un „utilizator implicat”? Există răspunsuri diferite. Chamath Palihapitiya de la Facebook consideră că principalul criteriu este adăugarea a 7 prieteni în termen de 10 zile de la înregistrare. Nabeel Hyatt de la Zynga vorbește despre indicatorul de retenție D1 - câți utilizatori s-au întors a doua zi. Analiștii de la Flurry au construit o întreagă matrice de implicare, care a ținut cont de dependența de frecvența de utilizare pe săptămână și de procentul de utilizatori care continuă să folosească aplicația după 90 de zile.

    Afișați interacțiunea utilizatorului cu aplicația

    Metrica „Număr de instalații”

    Numărul de instalări din surse de trafic plătite, de exemplu, Google Ads. Acest lucru poate părea ciudat, dar parametrul „Utilizatori noi” este numărul de instalări de la sursă. Odată cu lansarea URL Builder, a devenit posibilă colaborarea cu alte surse de trafic. Spre deosebire de contextul obișnuit, cea mai mare parte a traficului provine din campaniile de display. În consecință, trebuie să lucrați din greu pentru a elimina site-urile de calitate scăzută. Sute de instalații dintr-un loc de trafic se pot dovedi a fi „suflete moarte”:

    Rata de abandon (raportul dintre utilizatorii plecați și publicul activ lunar) și Rata de returnare (raportul dintre utilizatorii care revin și audiența lunară) în GA sunt prezentate de raportul „Nou și revin”. Acest raport arată procentul de utilizatori noi în aplicație și procentul celor care au folosit-o în mod repetat. Aceste date vă ajută să evaluați importanța rulării unor instrumente precum remarketingul și notificările push.

    Valoarea „Timp de cumpărare”

    Timpul de cumpărare este o măsură importantă atunci când lucrați cu un public. Arată ce procent de utilizatori fac o achiziție imediat, precum și cât timp durează pentru alții. Raportul vă ajută să înțelegeți cum să configurați corect lucrul cu remarketingul vizitatorilor aplicației.

    Valoarea „Număr de tranzacții”

    Acesta este un raport standard din secțiunea Comerț electronic din Google Analytics. Trebuie să implementați SDK-ul separat, dar totul este simplu și clar. Poate fi configurat pentru orice achiziție în aplicație.

    Valoarea „Număr de înregistrări”

    O altă măsură importantă, mai ales dacă înregistrarea în aplicație este plătită. Configurabil prin injectarea codului și configurarea unui eveniment.

    Valoarea totală

    Acest raport este încă în versiune beta. Această valoare vă permite să urmăriți modul în care valoarea (venitul) și implicarea unui client (vizionările aplicației, obiectivele atinse, sesiunile și durata sesiunii) s-au schimbat pe o perioadă de 90 de zile de la prima vizită.

    metrica ARPU

    ARPU (venitul mediu per utilizator) - venitul mediu de la fiecare utilizator. O valoare utilă, dar nu există un raport corespunzător în Google Analytics și astfel de rapoarte nu au fost încă găsite în alte sisteme. Cu toate acestea, este de remarcat faptul că majoritatea aplicațiilor nu au achiziții încorporate sau nu necesită un abonament plătit. Dacă mai trebuie să calculați ARPU, va trebui să o faceți manual, folosind formula:

    ARPU = PR/N, unde: PR - venit recurent (venit lunar din abonamente plătite); N este numărul de abonați plătiți.

    Cum să alegi setul potrivit de valori?

    Să presupunem că munca ta cu aplicația se concentrează inițial pe numărul de instalări, iar KPI-urile principale coincid cu cele din cazul nostru. În acest caz, vă recomandăm să vă concentrați pe următoarele valori:

    • numărul de instalări și conversii în aplicație;
    • utilizatori activi;
    • durata medie a sesiunii;
    • adâncimea de vizualizare.

    Cu toate acestea, fiecare proiect ar trebui abordat individual datorită diferenței de intrare. Împărtășiți-vă poveștile în comentarii, vom încerca să vă ajutăm.

    Sfat: utilizați aplicația mobilă Google Analytics pentru a fi la curent cu ceea ce se întâmplă cu produsul dvs. Aplicația este disponibilă pentru Android și iOS.

    Nu este nevoie să spunem încă că Google Analytics este cel mai convenabil sistem de urmărire a aplicațiilor în comparație cu popularul AppsFlyer sau Adjust, dar vă permite să evaluați rolul canalului și investiția în acesta, atitudinea utilizatorului față de produs și critici. bug-uri, creșterea utilizatorilor activi și perspectivele proiectului și, cel mai important, profitabilitatea aplicației.

    Sau configurarea mecanicii interne a aplicației este un joc orb. Numai prin analiza datelor și evaluarea acțiunilor individuale pot fi luate deciziile corecte. Mai jos am enumerat cele mai importante valori de care nu te poți lipsi atunci când promovezi.

    Indicatori generali

    Numărul de instalații și numărul de înmatriculări -Acestea sunt metrici de bază care reflectă cei mai evidenti indicatori. În sine, nu sunt de mare valoare pentru analiză, dar sunt necesare atunci când se calculează alți indicatori.

    Merită subliniată importanța diferențelor dintre aceste două metrici. În primul rând, utilizatorul poate instala aplicația, dar apoi o poate șterge fără a se conecta la ea. În acest caz, instalarea va fi numărată, dar înregistrarea nu va avea loc. În al doilea rând, un utilizator poate face mai multe instalări: de exemplu, pe două dintre dispozitivele sale - un smartphone și o tabletă, dar în ambele cazuri se va conecta la aplicație sub un singur cont. Prin urmare, înregistrarea va fi considerată una, iar instalațiile - două.

    Numărul de instalări și alte informații este de obicei cel mai ușor de aflat în sistemele interne de analiză a aplicațiilor sau în contul dezvoltatorului din magazin.

    Activitatea utilizatorului

    Numărul de înregistrări nu ne permite în niciun caz să judecăm audiența reală a aplicației. La urma urmei, în orice proiect există aproape întotdeauna „suflete moarte” - utilizatori care au încetat să mai folosească aplicația. Prin urmare, au fost adoptate metrici speciale pentru o evaluare obiectivă.

    Activitatea utilizatorului este de obicei măsurată pe o anumită perioadă, cel mai adesea o lună, o săptămână sau o zi. Valoarea DAU (Utilizatori activi zilnici) reflectă numărul de utilizatori unici care au vizitat aplicația în timpul zilei, WAU (Utilizatori activi săptămânali) - săptămâna și MAU (Utilizatori activi lunari) - luna. Astfel, dacă toți utilizatorii se conectează la aplicație în fiecare zi timp de o lună, atunci DAU și MAU vor fi egale. Dar în viața reală acest lucru, desigur, nu se întâmplă. Acești indicatori indică în primul rând amploarea proiectului dumneavoastră.

    În plus, în analiza mobilă există o metrică care spune cât de des intră utilizatorii în aplicație - așa-numita. Factorul lipicios. calculati implicarea utilizatorului destul de simplu: trebuie să împărțiți DAU la MAU (WAU). De exemplu, dacă audiența zilnică are 100 de utilizatori, iar audiența lunară este de 500, atunci implicarea va fi de 20%. Acest indicator poate reflecta imaginea reală doar dacă afluxul de noi utilizatori este uniform.

    rata de retentie- o metrică pentru eficiența reținerii utilizatorilor, cu alte cuvinte - frecvența revenirii acestora. Pentru a calcula acest indicator, trebuie să scădeți utilizatorii noi (care au venit la aplicație în timpul perioadei) din numărul total de utilizatori la sfârșitul perioadei și să împărțiți la numărul de utilizatori la începutul perioadei. De obicei, ratele de retenție sunt calculate pentru două zile, o săptămână, două săptămâni și o lună. Această valoare arată gradul de atașament al publicului față de produs. Este important și pentru planificarea financiară.

    Durata sesiunii- perioada de timp în care utilizatorul interacționează cu aplicația. De exemplu, pentru majoritatea jocurilor, sesiunile lungi sunt benefice și indică un nivel ridicat de implicare a utilizatorului, dar în serviciile de apelare la taxi sau de rezervare la hotel, durata sesiunii nu joacă un rol deosebit. În ele, dezvoltatorii se străduiesc să obțină cea mai scurtă cale de conversie posibilă.

    Valori de generare de bani

    Următorul grup de valori sunt legate de venit. Este important să înțelegeți cât și cum cheltuiesc utilizatorii. Acest lucru ajută la evaluarea eficienței metodelor de monetizare sau chiar să ne gândim la schimbarea modelului de afaceri.

    ARPU(Venitul mediu per utilizator) este unul dintre indicatorii fundamentali ai monetizării proiectelor. Această valoare reflectă valoarea veniturilor pe care fiecare utilizator o generează în medie. Se calculează simplu: întregul volum al veniturilor trebuie împărțit la numărul de utilizatori ai aplicației. Dinamica acestui indicator este de asemenea importantă: dacă crește, înseamnă că proiectul se dezvoltă în direcția corectă.

    ARPA(Venit mediu per cont) - același lucru, dar nu pe utilizator, ci pe cont. Acest indicator este utilizat dacă aplicația implică câștiguri din plăți directe de la utilizatorii deja înregistrați.

    ARPPU(Venitul mediu per utilizator plătitor) - această măsurătoare poate fi ușor confundată cu ARPU - diferența este doar o literă. Singura diferență este că sunt luați în considerare doar utilizatorii plătitori. Adică, ARPPU este de obicei mult mai mare decât ARPU.

    LTV(Lifetime Value) - venitul pe care utilizatorul îl aduce pe toată durata de viață a aplicației. Acesta este unul dintre indicatorii fundamentali, atunci când începe să depășească CAC - costul atragerii unui utilizator - publicitatea poate fi considerată profitabilă. Este necesar să ne străduim să ne asigurăm că LTV depășește CAC de cel puțin 3 ori, acest lucru va permite investiția în dezvoltare și acoperirea amortizarii, și nu doar rambursarea costurilor directe de atragere a clienților.

    ALTC(Durata medie de viață a unui client) este un indicator necesar pentru calcularea LTV; ne spune despre „durata de viață” a utilizatorului în aplicație. De exemplu, pentru aplicațiile din segmentul de comerț electronic, acesta este, de regulă, numărul de tranzacții în perioada în care clientul utilizează aplicația.

    Rata de abandon- rata de abandon al utilizatorilor, valoarea reflectă procentul de utilizatori care au plecat. Cu cât rata de abandon este mai mică, cu atât este mai bine pentru proiect.

    Măsuri de eficiență a publicității

    Următorul grup de valori se referă direct la achiziționarea și promovarea traficului și este folosit pentru a evalua eficiența publicității. La urma urmei, unul dintre principiile principale ale promovării este să nu cheltuiești mai mult pe publicitate decât să faci profit.

    (Cost per Install) - costul unei instalări. Valoarea ia în considerare toate costurile pentru atragerea de noi utilizatori. Pentru a calcula CPI, trebuie să împărțiți toate costurile de publicitate la numărul de instalații atrase. Dar acest indicator este foarte arbitrar; nu ia în considerare o serie de factori.

    eCPI sau costul efectiv de instalare este un indicator mai precis, când se calculează, se ia în considerare viralitatea.

    factor K sau coeficientul de viralitate - un indicator al răspândirii naturale a aplicației. Utilizatorii vorbesc despre asta pe rețelele sociale, îl recomandă prietenilor și transmit informații în alte moduri. De obicei, acest lucru se realizează prin mecanici sociale speciale care sunt încorporate în aplicație. Acest indicator se calculează după cum urmează: este necesar să se înmulțească numărul de recomandări cu proporția de persoane care le-au acceptat.

    C.A.C.(Customer Acquisition Cost) - costul atragerii unui utilizator. Diferă de CPI prin faptul că ia în considerare nu instalații, ci clienții plătitori. Diferența este că un utilizator poate avea mai multe dispozitive cu aplicația instalată.

    CR(Rata de conversie) - rata de conversie. Aceasta este o valoare generală care poate fi utilizată în moduri diferite. De exemplu, specialiștii în marketing calculează adesea conversia clic-pentru-instalare. În acest caz, cifrele pot spune despre calitatea paginii de destinație și vă permit să trageți concluzii despre publicul care este atras - indiferent dacă este vizat sau nu. Conversia de la instalații la acțiuni vizate este, de asemenea, importantă. Ajută la evaluarea calității traficului din diferite surse și la eliminarea celor ineficiente.

    Servicii de analiză mobile

    Pentru a colecta toate datele de mai sus, nu puteți face fără instrumente speciale - servicii de analiză mobilă.

    Google Analytics- cel mai comun sistem de analiză, diferă de altele prin faptul că este gratuit. Face posibilă primirea tuturor datelor necesare, dar necesită o configurare atentă.

    Rafală- un serviciu platit, dar cu preturi accesibile. O interfață clară și o configurare simplă facilitează generarea de rapoarte și monitorizarea unui set mare de valori.

    Panoul de mixare- unul dintre cele mai convenabile și puternice servicii. Dar trebuie să plătiți pentru asta - acest sistem de analiză este considerat cel mai scump. Dar vă permite să obțineți statistici despre aproape orice măsurători.

    Valorile enumerate în articol sunt doar baza pentru analizele mobile practice. Indicatorii înșiși oferă puține informații utile; valoarea lor principală constă în interpretarea corectă. În plus, acești indicatori sunt necesari pentru a calcula metrici mai complexe. Studiați statisticile și abonați-vă la blogul nostru pentru a nu pierde nimic.

    Agitația clienților este ca o sirenă de incendiu. Înțelegi că ceva a mers prost, dar această cunoaștere nu te ajută să stingi flacăra.

    Pentru a „diagnostica” și a rezolva problema de reținere, trebuie să faceți ceva mai serios decât să vă uitați la tiparele de câștig și de pierdere. Este necesar să se stabilească cine pleacă, când o fac și de ce. Abia atunci îți poți gestiona timpul cu înțelepciune și poți face ajustările care vor avea cel mai mare impact asupra creșterii afacerii tale.

    Citiți mai departe pentru a afla cum să găsiți sursa incendiului și să o stingeți înainte ca afacerea dvs. să ardă din temelii.

    Sunt corecte detaliile tale?

    Nimeni nu va nega că generarea de lead-uri joacă un rol critic în succesul unei companii aflate în stadiu incipient. Dar nu lăsați valorile bune să vă umbrească problema de abandon.

    Să ne amintim formula:

    Churn = utilizatori pierduți / numărul total de utilizatori

    Să ne uităm la un exemplu de la Profitwell care demonstrează semnificația formulei în lumea reală.

    Vertical: clienți existenți, retragere de clienți existenți, clienți noi, retragere de clienți noi, număr total de clienți, rata de abandon. Orizontală: august, septembrie

    Problema cu formula de abandon este că exact același mod de operare (adăugarea a 5.000 de utilizatori pe lună) nu duce la același rezultat - rata de abandon în septembrie este mai mică decât în ​​august. Creșterea rapidă reduce artificial pierderea, deoarece clienții noi adăugați lunar pur și simplu nu au avut încă timp să-și anuleze abonamentele.

    O modificare chiar și de o sutime dintr-o fracție a pierderii poate duce la o scădere cu 25% a profitului, așa că cu siguranță nu doriți inexactități în astfel de calcule.

    Metrica #1. Calculați rata de pierdere pe baza mediilor

    O rată bună de pierdere, denaturată de o creștere, nu vă va oferi o imagine obiectivă a ceea ce merge bine și ce nu. Prin urmare, există o formulă ușor modificată pentru startup-urile cu creștere rapidă:

    Arată înfricoșător? Nu este atât de greu de înțeles:

    Churn = numărul de utilizatori pierduți
    ∑ = suma noilor utilizatori zilnici (i=1) din setul de date (n)
    n = numărul de zile într-o anumită perioadă

    Dacă utilizatorii au fost adăugați treptat la baza dvs. de clienți, media va crește și va avea un impact mai mare asupra ratei dvs. lunare de abandon. Dacă clienții au fost adăugați la baza de date aproape de sfârșitul perioadei, acest lucru nu va distorsiona rata de abandon și nu o va face să pară mai mică decât este în realitate.

    Datorită acestei formule, efectul generării semnificative de lead-uri poate fi echilibrat prin mediarea datelor. Pustele de creștere nu vă vor denatura cifrele și nu vă vor păcăli făcându-vă să credeți că ați avut performanțe mai bune într-o lună și mai proaste în următoarea.

    Se nivelează fluxul de ieșire?

    Este greu să găsești un indicator mai periculos decât ratarea clienților, dar există unul. Aceasta este inconstantitatea utilizatorilor. Dacă nu vă puteți aplatiza curba de retenție, produsul dvs. nu are un atractiv convingător.

    Să presupunem că 100 de utilizatori care s-au înscris la serviciul dvs. la 1 ianuarie au o rată de reținere de 40% până la sfârșitul lunii. Cu toate acestea, această cifră este în continuă scădere, iar până la sfârșitul celei de-a doua luni nu mai rămâne nimic din numărul inițial. Dacă aveți cohorte sau utilizatori grupați în funcție de datele abonamentului, care se epuizează aproape în întregime și nu se nivelează niciodată, aveți serios Probleme.

    Deci, ce înseamnă asta pentru creșterea ta?

    Utilizatori activi săptămânali (WAU) în funcție de cohortă lunară (date fictive). Verticală: numărul total de WAU. Orizontală: cohorte lunare

    La început inaltimea ta nu va scadea. Dar privind graficul de mai sus, puteți vedea că în timp numărul de utilizatori care pleacă va crește, iar acest lucru vă va încetini în cele din urmă creșterea. Dacă continuați graficul mai în dreapta, curba va scădea cu siguranță. Utilizatorii îți vor părăsi site-ul/aplicația într-un ritm din ce în ce mai mare, iar tu vei achiziționa altele noi în același ritm.

    Metrica № 2. Rata de retenție a clienților pe grupă

    Împărțiți utilizatorii în funcție de data de începere a utilizării serviciilor dvs. și efectuați o analiză de cohortă. Trebuie să aplatizați curba de retenție. Găsiți momentul (nu contează dacă este a doua zi sau a treia săptămână) când utilizatorii au încetat scurgerile.

    Aruncă o privire la 2 analize de cohortă:

    În primul, fluxul începe treptat în fiecare cohortă până când nu mai rămâne nimeni. Dar în a doua, curba de retenție se aplatizează în ziua 12 și fiecare nouă cohortă se bazează pe ceea ce a mai rămas din precedenta. Dacă analiza dvs. este similară cu prima, concentrați-vă pe comunicarea mai clară a valorii ofertei către clienții dvs. în primele etape ale reținerii. Numai atunci graficul tău de creștere va arăta astfel:

    Odată ce ți-ai aplatizat curba de retenție, poți investi în accelerarea procesului. Încercați să atrageți utilizatorii în acel moment „Aha!” în jurul zilei 3, mai degrabă decât în ​​ziua 12, când aceeași rată de retenție va echivala cu mai mulți utilizatori.

    Ce valoare au utilizatorii tăi?

    Chiar dacă aplatizați curba, mai devreme sau mai târziu utilizatorii vor începe să vă părăsească. Scopul este de a decide cât de curând este prea devreme și ce se poate face pentru a le păstra mai mult timp.

    Există o legendă că atâta timp cât Valoarea pe viață a unui client (LTV) este mai mare decât Costul de achiziție a clienților (CAC), poziția ta este stabilă. Cu alte cuvinte, atâta timp cât cheltuiți pe marketing mai puțin decât venitul total pe care îl generați de la clienții dobândiți, ești bine.

    LTV > CAC = ☺

    Este totul în regulă? Nu.

    Această formulă este valabilă în baza a două ipoteze foarte imprecise:

    1. Ratele de abandon sunt constante și
    2. Toți utilizatorii vor pleca în cele din urmă.

    După cum sa arătat în capitolul anterior, fluxul nu este constantă și nu vrei să fie. Lucrați pentru a îmbunătăți continuu această valoare. Pentru a doua ipoteză, sperați să obțineți clienți care nu nu vei fi abandonat.

    Metrica nr. 3. Profitul total al cohortei

    În locul acestei formule, Open View Partners, care lucrează cu startup-uri de software în faza de expansiune, a venit cu o formulă îmbunătățită pentru înțelegerea valorii utilizatorului. Ei recomandă să priviți ceva numit Venituri cumulate de cohortă (CCR) și să-l comparați cu CAC. CCR este suma totală a veniturilor generate de cota de clienți pe care i-ați dobândit într-o anumită perioadă de timp (de obicei 12 sau 24 de luni).

    CCR anual = CCR al cohortei corespunzătoare în luna a 12-a / totalul cheltuielilor de vânzări și marketing în luna inițială pentru cohorta dată

    Noua formulă include o perioadă de timp. Vă asigură că comparați valabil profitul total dintr-o cohortă individuală cu suma pe care o cheltuiți pentru a-l achiziționa. Nu există loc pentru presupuneri false și obțineți o înțelegere reală a locului în care dvs. și CAC-ul dvs. scapă.

    Compararea CCR și CAC între cohorte vă va arăta unde vă îmbunătățiți în timp și cât de repede vă puteți recupera costurile de achiziție a clienților.

    Ratele de retenție sunt importante, dar nu spun toată povestea. Faptul este că procesul de părăsire a unui utilizator poate dura un minut, o oră sau chiar o săptămână după ce acesta a luat decizia inițială cu privire la produsul dvs. Poate că vrea să-și anuleze abonamentul, dar tot uită de asta. Sau decide să mai dea o șansă produsului, dar lucrurile nu merg.

    Să presupunem că graficul dvs. de retenție are această pantă îngrijorătoare:

    Observați o scădere bruscă a retenției, dar habar nu aveți ce se întâmplă. Curba pare să se încline în a 14-a zi... Dar asta s-a datorat unei erori groaznice sau pur și simplu și-au amintit utilizatorii că au vrut să-și anuleze abonamentul?

    Metrica nr. 4. DAU/WAU/MAU

    În loc să te uiți doar la retenție, ar trebui să te uiți la analiza comportamentului utilizatorilor. Ea este cea care vă va explica cine este activ și care tocmai și-a făcut timp să se dezaboneze.

    Pentru a face acest lucru, trebuie să vă uitați la nivelurile de activitate. În funcție de natura produsului dvs., trebuie să acordați o atenție deosebită uneia dintre următoarele valori:

    Utilizatori activi zilnic (DAU)

    Utilizatori activi lunari (MAU)

    Dacă valoarea dvs. principală provine din utilizarea zilnică (promovați o aplicație de mesagerie sau un organizator de flux de lucru), atunci vă concentrați pe utilizatorii activi zilnic. Dacă valoarea depinde de check-inuri mai puțin frecvente, urmăriți WAU sau chiar MAU.

    Nu se întâmplă ca toți utilizatorii să se trezească într-o dimineață și să fi decis să părăsească aplicația. Fluxul de ieșire este de obicei precedat de o scădere a activității. Setați valori de referință de activitate pentru utilizatorii dvs. și, dacă nu vă apropiați de ei, începeți procesul de re-implicare înainte de a fi prea târziu.

    Prevenirea mai degrabă decât tratarea simptomelor

    Aplicarea oricărei strategii de reținere în baza ta poate fi destul de tentantă, indiferent dacă ai sau nu o problemă de retragere. Dar acest lucru te va face să fii sfâșiat, obținând puțin ca rezultat. Cele 4 metrici discutate mai sus oferă o idee despre cum să stabiliți obiectivele de abandon și să luați rapid măsurile necesare.

    Odată ce aceste valori încep să arate rezultate excelente, vă puteți sufleca mânecile și vă puteți concentra pe a extrage și mai multă valoare de la utilizatori.



     

    Ar putea fi util să citiți: